63 Pochodzenie, pokrewieństwo i etnogeneza polskiego rycerstwa w świetle badań DNA,.. czyli szlachta polska nie pochodzi od Sarmatów

Pochodzenie, pokrewieństwo i etnogeneza polskiego rycerstwa w świetle badań DNA

Związek Szlachty Polskiej
Published on Nov 25, 2015

Referat wygłoszony przez dr Łukasza Lubicz – Łapińskiego podczas obchodów jubileuszu 20-lecia Związku Szlachty Polskiej dn. 24 października 2015 roku w Warszawie.


Pisałem już o tym wielokrotnie, np. tu, ale ta oczywista prawda nadal nie dociera do wielu mózgóf zapatrzonych w rzekome „nasze scytyjskie lub sarmackie dziedzictwo”.

Wiem, że także i tym razem to co tu upowszechniam, to jest głos wołającego w pustyni i w puszczy,..  ale no cóż… Życie to niejebajka,.. to jebitwa, więc ja nadal strzelam i będę strzelał, a może jakaś pojedyncza zabłąkana kula logiki trafi kogoś przypadkiem…

Zobaczcie i posłuchajcie sobie zatem kogoś, kto coś wie i bada, a nie tylko jak bezmyślna papuga powiela cudze poglądy bez ładu i składu, jak to robią łowcy ruskich trolli, wyznawcy „południowej drogi R1a”, czy zwolennicy pochodzenia szlachty polskiej od tzw. Sarmatów, czy Scytów, czy inni allo-allo, jak np. dr Makuch i jego wyznawcy…

Podpowiadam, że dane pokazane w pierwszym filmie uwalają także i te wszystkie zakłamane bredzenia o rzekomych tzw. zapożyczeniach od-irańskich / alańskich / osetyjskich, czy innych podobnych…

Twierdzę, że skoro Scytowie, Sarmaci, Alanowie, Osetyńcy, lub inni podobni nie przekazali swoich genów nad Wisłę, to nie przekazali także i swojego słownictwa, bo Słowiańszczyzna przed najazdem pustynnej tradycji, to nie to samo co Rzeczpospolita Obojga Narodów, owładnięta debilną modą na zapożyczenia od-łacińskie, czy od-niemieckie, czy od-azjatyckie (chociaż te ostatnie już takie debilne nie były)…

Wszyscy zainteresowani Słowiańszczyzną, ale przede wszystkim genetyką itd, powinni sobie obejrzeć i ten pierwszy film i te dwa następne… i przestać w końcu mleć ozorami bez sensu o Słowianach, jako potomkach Ariów, czy innych Aryjczyków, czy Scytów, czy innych Sarmatów, Alanów, Osetyńców, czy innych im podobnych!!!

To Pra-Słowianie byli przodkami dla Orłów, czyli Ariów, a nie inaczej!!! Te i ci, które i którzy tego jeszcze nie rozumieją, to niech wbiją to to sobie w końcu do tych ich przeraźliwie pustych łbów!!! 

Dotarło to do was w końcu nabzdyczone mondrale i inni turbo-cokolwiek?!! Tak, tak… i do ciebie mała dziewczynko… i do ciebie jeden z drugim też!!! 🙂


UWAGA!!! Podpowiadam, np.:

15.45 pochodzenie podkładów R1a na terenach współczesnej Polski, i Ukrainy, i na wschód od niej…

29:50 szlachta pruska ma… Z92!!! No tego to nie spodziewałem się!!!

30:40 szlachta od-zachodnia to i R1b, i I1.

32:23 szlachta z „dzikiego wschodu”… Okazuje się, że podobna, ale nie ta sama haplogrupa co u Słowian (Z93) jest odnajdywana w pochówkach Sarmackich i Scytyjskich… a w Polsce znajdowane są pojedyncze wyniki tych rodzin, w śród rodzin tatarskich!!!

Podsumowanie 33:45

W Wielkopolsce ani jedna z ośmiu próbek nie jest R1a typowej dla Polski, bo wszystkie są R1b!!!

Ogółem 179 próbek, 128 rodzin z Mazowsza i Podlasia, 71 próbek z Wielkiego Księstwa Litewskiego

34:52 zestawienie procentowe wszystkiego.

Szlachta danego regionu, to wybrana elita danego społeczeństwa, która stała się zalążkiem rycerstwa polskiego… Z93 brak.

38:00 Rody herbowe w większości nie mają jednego przodka. Szlachta nie pochodzi z obcego najazdu. Szlachta nie jest ani potomkami Sarmatów, ani Nordyków, bo tylko nieliczne i pojedyncze, rodziny mają geny na to wskazujące. Szlachta pochodzi ze społeczeństw lokalnych.

…..

A tu dla odmiany trochę typowego mondrego ględzenia bez ładu i składu o najstarszych znaleziskach ludzkich i genach Polaków…

#798- Starożytni POLACY – podhaplogrupa R1A-M458

Bartosz Mówi
Published on May 24, 2017

Maciej Kulczycki
1 month ago (edited)
Językoznawca Mańczak przytacza argumenty na pochodzenie Słowian, a nawet Indoeuropejczyków ze Środkowej Europy. Jednak nie należy mylić genetyki z kulturą. Przykładem najbardziej typowym są Turcy: mała grupa zdobywców utonęła w miejscowej małoazjatyckiej puli genetycznej i pozostał po niej tylko język i część kultury. Podobnie mogło być ze Słowianami: niezależnie skąd pochodzi ich język, faktycznie może być duża ciągłość genetyczna na terenie obecnej Polski, co absolutnie nie oznacza, że nasi dalecy przodkowie genetyczni byli Słowianami. Podobno w południowej Angliii zrekonstruowano wygląd człowieka ze starożytności na podstawie szczątków kostnych i okazało się, że w okolicy mieszka obecnie ktoś bardzo do niego podobny. I co? Przecież tamten to nie był Anglik, a nawet Indoeuropejczyk. W dyskusji o pochodzeniu jakiejś grupy ludności należy zdecydować się, o czym mówimy: o genach (ciało), czy memach – kultura i jej podstawowy składnik – język (duch), czy o obydwóch składnikach naraz (tak chyba najlepiej). Inaczej pojawiają fantazje typu „starożytni Polacy”. Fantaści słowiańscy błędnie utożsamiają haplogrupę R1A ze słowiańskością. Jest to co najwyżej haplogrupa indoeuropejska (aryjska). Słowianie, owszem – przynajmniej w części (tak jak Turcy są w części pochodzenia środkowoazjatyckiego) są potomkami Ariów. Dowodzą tego bezspornie dane językowe.

Ania Lakczyk
1 month ago
Szanowny Panie-podważał pan cyt:nie ma w Piśmie Świętym żadnej informacji o Lechitach.Podałam panu -gdzie można ją przeczytać.Nie wiem, gdzie uczył się pan języka polskiego-a powinien pan wiedzieć,że w mowie i piśmie wyrazy ulegają zmianie(również ortografia) ,a stare stają się archaizmami.Radzę poczytać wiersze z okresu Średniowiecza.Proszę w przyszłości zachowywać poziom kultury, szacunku ,a siebie nie traktować jak alfa i omegę .Uważam dyskusję za zakończoną !!!!!!!!!!

Sattivasa
1 month ago
Czego by nie powiedzieć – nie ma w tym cytacie nic ani o Lechii, ani o Lechitach. I nie zmieni tego żadna beblanina o zmianach w mowie i piśmie. Oczywiście pomijam już zupełnie taką „drobnostkę”, że starożytne nazwy hebrajskie nijak się mają do nauki języka polskiego. Wielce Szanowna Pani Ania Lakczyk nie jest ani pierwszym, ani ostatnim dyletantem, który się ośmiesza opowieściami o nieistniejącej biblijnej Lechii (przez dwa i). Polska to wolny kraj i nikt tego nikomu nie broni. Żal tylko, że nieuki z takim zapałem bronią się choćby przed zajrzeniem do dostępnych słowników, że o mapach nie wspomnę, czy choćby o przeczytaniu ze zrozumieniem prostego tekstu. Życzę powodzenia w poszukiwaniach tego co zakryte.

Jan Roman Cisowski
2 months ago
Panie Bartoszu.. popełnia Pan podstawowy błąd przyczynowo-skutkowy, to że obecnie spora część terytoriów gdzie R1a-M420 występuje, używa języków Słowiańskich, nie znaczyczy, że pare tysięcy lat temu gdy jej podgrupa wyodrębniła się prawdopodobnie na terenach karpackich (Czechy-Polska-Węgry-Ukraina) że to byli Słowianie!! Oni mogli używać innych języków, a Słowiańskie mogli przyjąć, lub mogli używać tez innych jezyków, a Słowiański mógł się dopiero wykształciś, poprzez kolejne mieszanki.. w tak odległym czasie można ewentyualnie powiedzieć proto-Słowianie.. ale nie Słowianie… idealnym przykładem wymiany języka a brakiem wymiany genetyki są Węgrzy używajacy języka Ugrofińskiego, w pozostałych krajach gdzie ta grupa języków istnieje dominuje grupa N1c1-TAT, natomiast na Wegrzech jej brak.

bator 44
3 months ago
Bartoszu, za dużo się podnieciłeś. To, że R1a znajduje się w Europie od ok 5000 lat to świadczy tylko o tym, że w tym czasie jacyś ludzie przywędrowali w te rejony. Zauważ, że teraz w Polsce jet 50% ludzi z R1a. Tak duża liczba ludzi z tą haplogrupą może wynikać z wielodzietności kolejnych pokoleń. .Kiedy imigranci przytargali R1a w nasze rejony to w tym czasie żyli sobie ludzie, którzy zamieszkiwali te treny od kilkunastu tysięcy lat i przetrwali ostatnie zlodowacenie. Ci wcześniejsi mieszkańcy posiadali I1a. Dodam, że ja mam taką haplogrupę a także Wikingowie ją mieli. Przy okazji; piramidy wcale nie muszą być 4500 lat stare bo wiele wskazuje na to, że mogą mieć 13000 lat. Następna sprawa to dzisiejsi imigranci z Afryki do Francji, najedzie się ich milion, każde wielodzietne pokolenie sprawi, że za 1000 lat będzie ich 90%. Czy to będzie oznaczało, że oni byli zawsze u siebie?

https://en.wikipedia.org/wiki/Graecopithecus

Graecopithecus freybergi is a hominid originally identified by a single mandible found in 1944. Since then, analysis of tooth specimens has led to suggestions that Graecopithecus may be the oldest known direct ancestor of modern man,[3][4] though the claim is contested.[5] (…)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Graecopithecus

Graecopithecus (Graecopithecus freybergi) – żyjący ok. 7,175–7,24 mln lat temu wymarły gatunek ssaka naczelnego należący do podrodziny Homininae[1].

Holotypowa żuchwa została odkryta w 1944 r. przez von Koenigswalda, który pomylił ją z należącym do koczkodanowatych rodzajem Mesopithecus. W pierwszym opisie z 1972 r. von Koenigswald zidentyfikował szczątki jako należące do hominida. Według części badaczy gruba warstwa szkliwa i duże trzonowce sugerują, że jest to ten sam gatunek, co szczątki identyfikowane jako Ouranopithecus (9,6–8,7 mln lat). Część badaczy podkreślała jednak konieczność rozróżniania dwóch rodzajów, wskazując zły stan zachowania szczątków jako uniemożliwiający jednoznaczną identyfikację[1]. W 2012 r. odkryte zostały przedtrzonowce w Azmace, które zidentyfikowano jako należące do Graecopithecus[2].

Badania zespołu Madelaine Böhme z 2017 r. na żuchwie z Pyrgos (Grecja) i przedtrzonowcu z Azmaki (Bułgaria) wykazały przynależność Graecopithecus do linii rozwojowej ludzi[3] i przesunęły o 200 tysięcy lat do tyłu oddzielenie tej linii od linii rozwojowej szympansa[2] oraz umieściły to zdarzenie w basenie Morza Śródziemnego zamiast w Afryce[3].

W 2017 r. ogłoszono odkrycie przez Gerarda Gierlińskiego tropów ludzkich na stanowisku na Krecie, datowanych na 5,7 mln lat[4].

…..

No i pytam się łowców ruskich trolli i wyznawców „południowej drogi R1a”, jak np. Rudaweb… No i co cfaniaczku? Wygląda na to, że pustynny troll Trechlebow, jak i ruski troll Klyosov jednak mieli rację i to człowiek jednak pochodzi z północy, a nie tylko Pra-Słowianie, a ty pozbawiony argumentów to mnie zwyczajnie tylko bezsilnie i bezpodstawnie próbujesz zniesławić, hm?

Swoją drogą to jest dla mnie niesamowite, jak ludzie mając przed sobą wszystkie dane doskonale widoczne wymyślają sobie takie bezsensy, jak to, że Pra-Słowianie nie mają nic wspólnego z Orłami / Ariami,.. bo haplogrupy R1a Z93 nie ma na terenach nad Wisłą,.. gdzie istnieje wiele STARSZYCH PODKŁADÓW HAPLOGRUPY R1a, jak R1A-M458!!! 😦

…..

A tu w temacie Fielkiej Lechii Elamskiej i elamskich bredni Janusza Bieszka i innych super-turbo-mondrali za nim…

Preppers Słowianin
1 year ago
Można wiedzieć skąd wziąłeś takie informacje?

Elam początki lechickie

Eddie Słowianin Eddie Edward
Published on Jun 24, 2016

Pierwszy odcinek z cyklu Poczet królów Lechickich
W tym odcinku cofamy sie o 5200 lat wstecz na Bliski Wschód nad zatokę perską , gdzie na terenach Ariów Ramy , a dokładnie na Irańskim płaskowyżu otoczone Sumerem, Persją, Babilonem, Partią istniało przez 1000 lat pewne państwo zwane Elam…..

Robert Krasnodębski
10 months ago
wreszcie trochę historii niesterowanej z Watykanu. Wiele tu domysłów ale jak ma ich nie być jeśli zlikwidowano słowiańskich duchownych, którzy jako garstka Słowian potrafili pisać i czytać? Świadomość rośnie !!!

mayreck111
1 year ago
Polaku Slowianinie, jezeli cie interesuje historia Slowian, to polecam ci ksiazke Janusza Bieszka – Slowianscy Krolowie Lechii. Informacje o tej ksiazce znajdziesz na You Tube, wystarczy wpisac tytul i autora. Tam tez znajdziesz pelny poczet krolow, poczawszy od krola Sarmaty. Nie ma tez problemow z zakupem tej ksiazki. Zycze milej lektury. Pozdrawiam, Slawa !!!

Eddie Słowianin Eddie Edward
1 year ago
dziękuję 🙂 Ja te ksiazkę promowalem juz we wrześniu 2015 i mialem ja pierwszy w UK p.s Walczylem o drugi jej dodruk 🙂 ,nawet w styczniu 2016 mowilem o niej w wywiadzie u Alexa w Porozmawiajmy TV 🙂 Zapraszam na moj blog : slowianskaduszabraciemoj.blogspot.co.uk Sława!!

Rom Troy
10 months ago
Tylko skąd ten Elam? Wiem, że tak podaje Żydowska tradycja – a Niemcy to podobno Assyryjczycy. Ale wg mojego śledztwa to właśnie Lechici przybyli z Assyrii: http://romtroy.blogspot.com/2014/03/lechici-pochodzenie.html
Komu wierzyć?

Jutubeł
7 months ago
Rom Troy propaganda niemiecka (szukali dla siebie szlachetnego pochodzenia)…

webmob post
1 week ago
Elam był matriarchalny więc jaki książę?

Najduch Samobójca
3 weeks ago
Ja opierając się na bibli i tezie, że szlachta pochodzi od sarmatów doszedłem do takich wniosków: Bóg -> Set -> Noe -> Sem -> Elam (syn Sem’a, w bibli często nazwy plemion/państw pochodziły od imion ich założycieli) -> Persia -> Sarmaci -> Szlachta Polska.

…..


Timeline of Elam.

https://en.wikipedia.org/wiki/Elam

(…) Etymology

The Elamites called their country Haltamti,[8] Sumerian ELAMAkkadian Elamû, female Elamītu „resident of Susiana, Elamite”.[9]

The Elamite civilization was primarily centered in the province of what is modern-day Khuzestān  and Ilam in prehistoric times. The modern provincial name Khuzestān is derived from the Persian name for Susa: Old Persian Hūjiya „Elam” (Old Persian: ),[8] in Middle Persian Huź „Susiana”, which gave modern Persian Xuz, compounded with –stån „place” (cf. Sistan „Saka-land”). (…)

…..

UWAGA!!! O i oto piękny przykład, że tzw. rough breathing, czyli utrata dźwięczności S->H,.. działa także i w j. satem, czyli awestyjskim / perskim, dokładnie tak samo, jak w tzw. j. greckim, który jest tzw. kentum!!!

…..

(…)Language

Main articles: Elamite language and Origin of the name Khuzestan

Elamite is traditionally thought to be a language isolate, and completely unrelated to the neighbouring SemiticSumerian (also an isolate), and the later Indo-European Iranian languages that came to dominate the region. It was written in a cuneiform adapted from the Semitic Akkadian script of Assyria and Babylonia, although the very earliest documents were written in the quite different „Linear Elamite” script. In 2006, two even older inscriptions in a similar script were discovered at Jiroft to the east of Elam, leading archaeologists to speculate that Linear Elamite had originally spread from further east to Susa. It seems to have developed from an even earlier writing known as „proto-Elamite”, but scholars are not unanimous on whether or not this script was used to write Elamite or another language, as it has not yet been deciphered. Several stages of the language are attested; the earliest date back to the third millennium BC, the latest to the Achaemenid Empire.

The Elamite language may have survived as late as the early Islamic period (roughly contemporary with the early medieval period in Europe). Among other Islamic medieval historiansIbn al-Nadim, for instance, wrote that „The Iranian languages are Fahlavi (Pahlavi), Dari (not to be confused with Dari Persian in modern Afghanistan), Khuzi, Persian and Suryani (Assyrian)”, and Ibn Moqaffa noted that Khuzi was the unofficial language of the royalty of Persia, „Khuz” being the corrupted name for Elam. (…)

…..

Pytam się wszystkich… I oczywiście genetyka potwierdza te fasze prafdy jakoś objawione, prafda? 😉

Reklamy

11 uwag do wpisu “63 Pochodzenie, pokrewieństwo i etnogeneza polskiego rycerstwa w świetle badań DNA,.. czyli szlachta polska nie pochodzi od Sarmatów

      • „*sakъ, *saky ‘sak, sakwa, torba, worek’ (← goc. sakkus, ← łac. saccus, ← gr. sákkos, ← fenic. lub hbr. śaq);” Wiadomo już, że Fenicjanie używali alfabetu słowiańskiego, więc sakwa jak najbardziej. Któryś z kronikarzy pisał, że wszelakie daniny do Polski/Lechii itd szły od wszystkich, więc i kolejne państwo lenne, projekt polityczny itd. Chcesz być u mnie? Płać! Stąd te dystansie partyjskie, perskie itd pomieszanie Słowiano – Ario – Indusów.

        Polubienie

    • Odpowiem cytatem, a jeżeli będzie trzeba to rozdziałem z mojej ulubionej książki. „Za Króla Olbrachta wyginęła cała szlachta”. 🙂

      Polubienie

      • Tu nie ma nic do sklejania. Odszukaj sam Z93 w obecnej i przeszłej ludności zamieszkałej nad Wisłą… Co tu strzępić jęzory? To, że fielki łoftza ruskich trolli ma i ciągoty stepowo-scytyjskie i Z93,.. no cóż… To jego problem…

        Polubienie

    • „Na Rusi kijowskiej było porzekadło „idi k Ljadu‟ co znaczyło idź do
      diabła, też fraza „strachy na Lachy„ co znaczyło straszyć na daremnie,
      kiedy zobaczymy co znaczy słowo morus 1 << ogromny chłop, silny
      jak diabeł, ognisty, morus, zuch>>(czyli morus to ogromny-silny
      chłop-diabeł ognisty), morus 2<<brudas, smoluch, ten kto
      umorusany>> morusać jest zrostem mor (śmierć-spopielano
      zmarłych) i sać-sadza [czerń-popioły( tak jak MuchoMor, mor na
      muchy, naturalny środek owadobójczy gotowany z mlekiem i
      wystawiany pod koszem czyli siatką )] czyli to czym się morusano, po
      redukcji mo, daje rusać, przebywający na południu od Harów –
      Mardów – Chorwatów – Obrów – Rusów – Lachów – Smerdów tzw.
      Germanie, przyswoili sobie ten zredukowany wyraz i utworzyli swe
      wyrazy Rus – sadza, Russel – ryj-morda, Rustung – uzbrojenie, rusig
      – pokryty sadzą, też Riese – olbrzym (to samo znaczy Ent-Ant,
      niemieckie olbrzym), Rosjanie to dla Niemców Russe, chociaż jest to
      najpierw nasza nazwa małopolskich Chorwatów-Lachów, po Rusku
      Polsza i Bolsza (Is‟polion-Olbrzym)to prawie homonimy, Obry i ich
      okupacja wołyńskich Dulębów-Tulibów (nazwa Wołyń od walinjana-waręgów-wręgówobrów,
      choć możliwe, że Dulibowie zostali przesiedleni na Wołyń z Czech, tzw. słowiańskie
      nazwy progów Dniepru “ostrouvni prah i vulni prah” są w czystej czeszczyźnie która
      praktycznie nie zmutowała od 950r kiedy zapisał je Porfirogeta, nazwy tzw. Ruskie są w
      jakimś skażonym dialekcie słowiańskim war-wrzątek varu‟foros-phoros-poroch
      kreolizującym z prowincjonalną greką czy łaciną lub jest to jakiś polski sanskryt czy
      prakryty), jawi się ruskim kronikom jako obca okupacja, oczywiście jest to pogląd
      separatystyczny, imię Obrów nazwa Wołyń jest pozostałością po działalności metropolii czyli
      Świętych Górach, tak jak i nazwa Ruś, zaś ruskie powiedzenie świadczące o wyginięciu
      Obrów “i nie ma po Obrach ni plemienia ni imienia” jest przecie równie prawdziwe jak nasze
      ludowe powiedzenie “za króla Olbrachta wyginęła cała szlachta“.”

      Polubienie

Odpowiedz na Bez Chwili Zwątpienia Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.