189 Pra-Dzieje Pra-Słowiańszczyzny – Protokół Rozbieżności z Rudaweb i Histslov wg SKRiBH


https://en.wikipedia.org/wiki/Kilroy_was_here

(…) According to one story, German intelligence found the phrase on captured American equipment. This led Adolf Hitler to believe that Kilroy could be the name or codename of a high-level Allied spy. At the time of the Potsdam Conference in 1945, it was rumored that Stalin found „Kilroy was here” written in the VIP bathroom, prompting him to ask his aides who Kilroy was.[1][10] (…)

…..

Pra-Dzieje Pra-Słowiańszczyzny – Protokół rozbieżności wg SKRiBH

Poniżej mój dalszy wkład w poszukiwanie wiarygodnych danych dotyczących Pra-Dziejów Pra-Słowiańszczyzny.

Oto trzecia część protokółu rozbieżności dotyczącego Pra-Dziejejów Pra-Słowiańszczyzny z Rudaweb i Histslov wg Mię. Pewno jest tego dobra więcej, tak podejrzewam, patrz np. PCT, itp.

Niestety mimo moich licznych wysiłków, nie udało mi się skłonić ich do rzeczowej dyskusji. Ja tego co otrzymałem od nich nie mogę w żaden sposób potraktować, jako „rzeczową dyskusję”.

Odebrałem to, co otrzymałem jako coś takiego:

A my będziemy w ciszy robić koślawe uniki, nie odpowiadać i nie publikować tego co nam jakoś nie pasi, czyli sedna moich odpowiedzi.

Tak se myślę, że może no nie wiem,.. może mam rację, a im jest zwyczajnie głupio?

Widać, że wygłupili się świadomie głosząc różne fałszywe tezy i to nie raz? Nie jest to jeszcze wstyd. Wstydem jest udawać, że nie wiadomo o co chodzi. Nie kupuje tego.

Jestem głęboko zszokowany tym jak obaj zachowali się, ale nawet bardziej jak postąpili z danymi, które im z wyprzedzeniem przekazałem i tym co podpowiadałem i wyjaśniałem…

Nie mieści mi się to w banieczce mej.

Mi byłoby wstyd pisać takie brednie, jakie napisali. Jeszcze bardziej byłoby mi wstyd obrażać się, jak ktoś próbowałby rozsądnie tłumaczyć mi to, co schizofrenicznie wzajemnie sprzecznie byłbym i jakoś bredził. Tak myślę.

Przekonałem się, że zamiast rozsądnie wspólnie logicznie dochodzić do sedna, Rudaweb i Histslov (choć nie oni pierwsi) wolą mnie zwyczajnie u siebie cenzurować. To pewno taka nowa metoda badawcza, albo „prawicowa choroba”, jak to teraz tręndzi np. na FB, YT, itp.

Niech więc tak będzie, jak samo wyszło.

Radzę dobrze wszystkim zapamiętać:

Underhilla 2011 i 2014, Pericić 2005, R1a na Bałkanach (nie wiadomo kiedy i jak, ale z północy i wschodu, a nie z południa), śmierć rzekomych pierwszych rolników z Ganj Dareh, a za tym i południowych dróg R1a 1.0 i 2,0, a także wywrotki Rudaweb i Histslov na odwróconej logice i ciałopaleniu. 

Oto moja odpowiedź i na ich bohaterskie milczenie – nieupowszechnione przez nich moje komentarze na ich komentarze. Jak oni pozostawiam to też bez komentarza… 🙂

…..

Rudaweb

…..

http://rudaweb.pl/index.php/2018/05/23/hipoteza-kurhanowa-spoczywa/#comment-334128

SKRIBHA CZERWIEC 15, 2019

Your comment is awaiting moderation.

Słowo rzekło się, więc kobyłka stoi u płota…

https://histslov.blog/2019/01/29/%ef%bb%bfindoeuropejczycy-r1a/comment-page-1/#comment-1238

SKRiBHa
15 czerwca 2019 o 11:53
Twój komentarz oczekuje na moderację.

Histslov,

Jak obiecałem, jutro puszczam drugi artykuł poświęcony temu, co wynika z danych o Ganj Dereh, ale przede wszystkim temu co wynika z wzajemnie sprzecznie logicznych bredni, które napisałeś tu:

https://histslov.blog/2019/01/29/%ef%bb%bfindoeuropejczycy-r1a/

W kolejnych wpisach w szczególności zajmę się tymi zagadnieniami:

  • drogą R1a i rzekomo powiązanym z tym ciałopaleniem,
  • twierdzeniami Underhilla, Renfrew, Klyosova, Tomazolli, itp,
  • tzw. rzekomą wspólnotą scytyjsko-sarmacko-słowiańską,
  • rzekomymi zapożyczeniami od-irańskimi,
  • tureckawatym, czy tzw. słowiańskim stepem,
  • tzw. PCT, itp.

Uczciwie stwierdzam, że Rudaweb podjął rękawiczkę i odpowiedział jak umiał na moje pytania dotyczące poprzedniego artykułu, patrz tu:

http://rudaweb.pl/index.php/2018/05/23/hipoteza-kurhanowa-spoczywa/#comment-333720

Liczę na to, że będziesz umiał publicznie obronić to, co napisałeś i obalić, albo chociaż podważyć moje twierdzenia. Nie masz się przecież czego obawiać, nieprawdaż? Moc jest z tobą, wszakże wg ciebie to ty jesteś wszechwiedzący i masz rację, a ja nędzny robak tkfię w mylnym obłędzie…

Nieomylny Nauczycielu i Zawodowy Historyku, naucz Mię gdzie me miejsce, czyli pod tfojom stopom! Po+Sia”Dz i zniszcz i zadepcz Mię!

Przesyłając ci ten jeden nagi komentarz, wyzywam cię na bitfę śmiertelną i dobrą zabawę… 🙂

Pomyśl o promocji swoich nowych książek. Twoi wydawcy powinni też być zachwyceni, nieprawdaż? Zyskamy na tym wszyscy! Nie zawiedź Mię, na kolanach proszę i błagam!

Uczciwie też uprzedzam, że to nie jest koniec, a dopiero początek… ustalania protokołu niezgodności, dotyczącego Pra-Początków Pra-Słowiańszczyzny… 😈

PZDRWM
SKRiBHa Czytaj dalej

Reklamy

188 Pra-Słowianie, Indoeuropejczycy, R1a, Histslov, jego dziwna mapka i to, co z tego wynika… lub nie

Ten wpis jest logicznym dalszym ciągiem mojego poprzedniego artykułu, patrz:

https://skrbh.wordpress.com/2019/06/05/187-ganj-dareh-watpliwy-prapoczatek-hodowli-rolnictwa-i-pra-slowianszczyzny/

Odpowiadałem w nim na twierdzenia Rudaweb, które zawarł szczególnie w tym artykule:

http://rudaweb.pl/index.php/2018/05/23/hipoteza-kurhanowa-spoczywa

Mieliśmy krótka wymianę zdań w komentarzach pod nim, patrz:

http://rudaweb.pl/index.php/2018/05/23/hipoteza-kurhanowa-spoczywa/#comment-333720

Zapowiedziałem w nich, że zamierzam odpowiedzieć także na twierdzenia Histslov, które zawarł był min. w tym artykule, ale nie tylko w nim, patrz:

https://histslov.blog/2019/01/29/%EF%BB%BFindoeuropejczycy-r1a/

Oto nadejszła wiekopomna chwiła i publikuję moją pierwszą odpowiedź dla Histslov, zgodnie z moją obietnicą, patrz:

…..

https://histslov.blog/2019/05/21/cialopalenie-hurhany/comment-page-1/#comment-1142

SKRiBHa 4 czerwca 2019 o 11:31
Twój komentarz oczekuje na moderację.

Witam

Jak obiecałem odpowiem na wszystko to, napisałeś w poprzednim komentarzu. Sporo tego wyszło. Jutro puszczam pierwszy artykuł poświęcony bredniom o Ganj Dereh, itd.

PZDRWM
SKRiBHa

…..

Do Wszystkich

Wyszło tego więcej, niż szacowałem wcześniej. Za każdym razem kiedy SiaD+aL”+eM do sprawdzania danych, które są zamieszczone w pierwotnym tekście artykułu Histslov, dostrzegałem tylko więcej i więcej błędów i nieścisłości.

Wielokrotnie informowałem o ich autora. Niestety Histslov albo odrzucił, albo pozostał głuchy na wszystkie moje uwagi, tak to delikatnie ujmę. Faktem jest, że zrobił, to co uznał za stosowne, w pełni świadomie. Bardzo nie lubię tego w jaki sposób potraktował dane, logikę, prawdę, no i trochę Mię.

Zdecydowałem, że odpowiem na wszystko po kolei i podeprę to cytatami. Jednak najpierw opiszę tę przedziwną mapkę…

  1. Moim głównym zarzutem dotyczącym tego artykułu z Histslov.blog jest oczywista wzajemna niezgodność mapki, a dokładniej strzałek tam pokazanych i z dostępnymi danymi… i z treścią samego tekstu tego artykułu.

  2. Sam ten tekst jest zupełnie niejasny i w wielu miejscach sam sobie zaprzecza.

  3. Jeśli jest to częścią treści książek, które Histslov napisał lub zamierza napisać, no to lepiej być tego świadomym i na to uważać…

Czuję, że muszę to napisać.

Rudaweb umiał przyznać się do niektórych nieścisłości w jego dowodzeniach i rozumowaniu.

Histslov zdecydował, że jest nieomylny, okopał się na tym swoim stanowisku lekceważąc Mię i moje dowodzenia. Lekceważenie Mię olewam, ale lekceważenia logiki i danych zwyczajnie nie mogiem.

Histslov = południowa droga R1a 2,0

Przemyślałem to wszystko i uważam, że Histslow:

  • albo zupełnie nie rozumie co sam twierdzi, pisze i prawdopodobnie rysuje (mapka),
  • albo świadomie sprzedaje niespójny kit, dotyczący przynajmniej tzw. drogi R1a, z wynikającymi z tego następstwami.

Uważam, że to jest poważny zarzut, a nie tam takie sobie coś. Histslov pisze podobne niespójnie logiczne rzeczy, jak Rudaweb, ale ten pierwszy wydaje to w książkach, czyli skala rażenia tego jest niewspółmiernie większa. Dodatkowo Histslov zachowuje się wyjątkowo butnie, przemilcza i manipuluje nie tylko moimi tekstami, nie przyjmuje do wiadomości niczego, co w jakikolwiek sposób zakłóca jego tok rozumowania, jak nielogiczny, czy fałszywy by on nie był…

To co twierdzi Histslov w tym artykule (a może i w ogóle?) to jest to wg Mię lekko zmieniona, ale cały czas tak samo schizofreniczna wersja tzw. południowej drogi R1a, patrz coś jakby:

Ganj Dareh > Skałkaz >Anatolia > Bałkany > Odrowiśle

Udowadniałem, że to nieprawda, ale on nie chciał o tym i nie tylko o tym ze mną rozmawiać. On naucza czegoś innego,.. jakoś. Dodatkowo sprzedaje to i pewno czerpie z tego zyski… To wiele wyjaśnia…

Nie kupuję tego, czego on naucza, ponieważ to zwyczajnie nie trzyma się kupy, podobnie jak to, co twierdzi Rudaweb.

Zanim przejdę do udowadniania moich tez, wszystkim przypominam, że ciałopalenie to kierunek dokładnie odwrotny, od powyższego, patrz::

Odrowiśle > Bałkany > Skałkaz > Anatolia > Ganj Dareh 

Nie rozumiem, jak można tego nie rozumieć!!! Szokuje Mię to i drażni, bo to może ja mam coś nie tak z głową? Ktoś to oceni? Mam?

Dość tego! Nie ma chowania się po krzakach!

Mam nadzieję, że może teraz Histslov wychynie ze swojej lisiej norki i odniesie się do tego, co tu napisałem, tak jak to publicznie zrobił Rudaweb.

Liczę na to, że on, „nieomylny i wszechwiedzący” wykaże się jednak większą wiedzą niż ta, którą popisał się kiedy lekkomyślnie, buńczucznie i bez podania żadnych dowodów, odrzucił moje źródłosłowy dla Pra-Słowiańskiego słowa Posiadacz / Po+SiaD+aC”, czyli dla Posejdona / Po+Se(J)D+oNa

Odrzucenie moich dowodzeń to nie jest zresztą problem dla Mię. Każdy kto podważa logicznie to, co piszę jest mile mi widziany.

Problemem dla Mię jest to, że Histslov po tym jak mu wykazałem całą niewłaściwość jego postępowania,.. nie podjął nawet próby obrony tego co sobie jakoś ubzdurał… 😦

Nie przeszło mu też przez klawiaturę, że nie miał racji, nawet jak mu to niezbicie udowodniłem. Problemu dla niego nie ma. Dobrze więc.

Lubisz grać nieczysto Histslov, nie ma sprawy, podejmuję tę grę. Myśl sobie co tam se chcesz, ale zapamiętaj sobie, że zamilczenie problemu nie jest bohaterskim zwycięstwem… A teraz o „nieomylny”, może lepiej spróbuj podważyć coś z tego, co napisałem… Udowodnij mi kłamstwa, a przeproszę i odszczekam to publicznie. Sam zysk, co nie? No to do dzieła, udowodnij wszystkim, że to ty masz rację, a ja nie jestem godzien rozwiązać ci zaplątanych sznurówek w twoich sandałach… Przy okazji, nie musisz mi dziękować, za redakcyjną darmową korektę…

…..

https://histslov.blog/2019/01/29/%EF%BB%BFindoeuropejczycy-r1a/

Date: 29 stycznia 2019 / Author: histslov / 29 Komentarzy

Indoeuropejczycy R1a —————— Indo-Europeans (from the family of haplogroup R1a)

Czytaj dalej

187 Ganj Dareh, wątpliwy prapoczątek hodowli, rolnictwa i Pra-Słowiańszczyzny

https://en.wikipedia.org/wiki/Ganj_Dareh

Area of the fertile crescent, circa 7500 BC, with main sites. Ganj Dareh is one of the important sites of the Pre-Pottery Neolithic period. The area of Mesopotamia proper was not yet settled by humans.

…..

Ten wpis, jak i następne będą poświęcone różnemu rozumieniu danych, błędom w ich odczytywaniu i wyciąganiu z tego odmiennych wniosków. Jego treść została znacznie zmieniona i uzupełniona w przeciągu ostatnich czterech dni. Celowo nie skupiam się na niektórych zagadnieniach powiązanych z jego tematem. Nam nadzieję, że samo to wypłynie w dyskusji i bez moich podpowiedzi… Jak trzeba no to to, co trzeba zepchnę, jeśli będzie leniwo i sennie… Napiszę tylko tyle, że wcale nie chodzi mi tu tylko o to, czy tamto R1a…

Dragomira i Adam Smoliński już to i owo ostatnio podpowiadali…

…..

Najstarsza próbka R1a

Gdzie znaleziono najstarszą próbkę R1a?

Wg niektórych PRÓBKĘ NAJSTARSZEGO NA ŚWIECIE R1a znaleziono w Ganj Dareh w Irańskim Kurdystanie, czyli na zachodzie Iranu.

Ile lat ma najstarsza próbka R1a?

Jej wiek jest szacowany na około 10,000 lat. Wiele z najstarszych na świecie dowodów wskazujących na „wynalazek” rolnictwa pochodzi z tamtego czasu i tamtych okolic, patrz mapka powyżej.

Kiedy, jak i gdzie były początki rolnictwa?

To rzekome najstarsze R1a, rzekomo odnalezione w Ganj Dareh, jest rzekomo niepodważalnym dowodem. Rzekomo jest powiązane z początkami rolnictwa w tzw. żyznym półksiężycu, które szacowane są też na jakieś 10,000 lat.

Pra-Słowiańszczyzna = Początki rolnictwa, haplogrupa R1a i ciałopalenie?

Początki rolnictwa, haplogrupa R1a, a także ciałopalenie, to taki kamień węgielny, na którym jak na w trójcy pojedynczej kolumnie, opiera się wiele twierdzeń. jak np. twierdzenie o rzekomej tzw. południowej drodze R1a, itp.

Prowda li to, cy niprowda, hm?

Czytaj dalej

186 Pra-Początki Pra-Słowiańszczyzny – przyczynek do dyskusji i ustalenie wstępnego protokołu rozbieżności

Szanowne Czytelniczki i Czytelnicy!

Wspominałem o tym już tu:

Do wszystkich zainteresowanych.

Powiadamiam, że już od pewnego czasu nosimy się z zamiarem przygotowania czegoś, jak zbiór wiadomości, co wiemy lub czego nie wiemy lub czego domyślamy się o Pra-Słowiańszczyźnie. Chodzi o spisanie w punktach podstaw i zgromadzenie źródeł na ich poparcie. Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy mają coś rozsądnego do napisania w tym temacie.

Ci, którzy pokazali już, że myślą i mają coś rozsądnego do napisania, nie muszą się martwić o zaproszenia. Inni, którzy niczym nie wykazali się, albo wykazali się byle czym też mają szansę, ale muszą udowodnić, że poprawili się i że warto z nimi robić ten projekt.

Jedynie nazistowskie odpady wszelkiej maści nie są mile widziane i nie dostąpią zaszczytu pracy nad tym tekstem. Ich fietza nie jest nam do niczego potrzebna… Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno i nie tylko w moim imieniu.

Próbowałem wyjaśnić to i owo na stronie autora powyższej książki, ale wyszło, jak widać poniżej, czyli nijak. Stało się to nie z mojej winy, bo mam nadzieję, że widać, że starałem się… Teraz ograniczę się jedynie do podania cytatów. Wnioski, pytania i uwagi proszę pozostawiać w komentarzach. Niech zaczną się Igrzyska!

…..

„[…] Ponad 30 lat temu pisał profesor Włodzimierz Szafrański: „Należy z całym naciskiem podkreślić, że pierwsze ślady palenia zwłok zmarłych pojawiają się w Polsce bardzo wcześnie, bo już na samym początku neolitu […] Są to groby ciałopalne kultury ceramiki wstęgowej rytej [5600 r.p.n.e. – 4900 r.p.n.e.] odkryte w Targowisku pod Bochnią i w Gródku Nadburzańskim pod Hrubieszowem”.

W tym miejscu niezbędna jest dygresja, która znajduje rozwinięcie w następnych rozdziałach. Wyprzedźmy zatem dalszy tok opracowania.

Obecna wiedza wskazuje na umiejscowienie pierwszych pochówków ciałopalnych na terenach Danii i Polski (7030–6940 r. p.n.e.), następnie w obrębie kultur starčevskich na Bałkanach (od 6200 r.p.n.e.), później w północnomezopotamskiej kulturze Halaf (od 6100 r.p.n.e.) i Grecji (VI/V tys. p.n.e.). Datowanie to jest zgodne z tezą prof. P. Underhilla o wczesnym pojawieniu się przedstawicieli rodu R1a na obszarze Odrowiśla. Co więcej, przedstawiona chronologia wskazuje na rozprzestrzenianie tego obyczaju z ziem nadbałtyckich daleko na wschód aż po Mezopotamię i do Europy bałkańskiej.

Jednocześnie wiadomo, że obyczaj ten nie był dominujący wśród niejednorodnej ludności kultury ceramiki sznurowej (3200–2200 r.p.n.e.), charakteryzującej się głównie pochodnymi haplogrupy R1a (R1a-M458, R1a-Z280), ale także R1b, G2a, I, I2, I1, N1c1.

Trudno o tamtym konkretnym momencie dziejowym twierdzić, że przyczyną braku powszechności kremacji był niedostatek drzewa na stosy, bo jednak ciałopalenie w obrębie kultury sznurowej występowało. W związku z tym można zaryzykować hipotezę, że ciałopaleniu poddawano początkowo jedynie część ludności. W tym ujęciu byliby to członkowie elity (wojownicy, wodzowie) lub też grupa – szczep, której część około 7000–6200 r.p.n.e. przemieściła się znad Bałtyku na Bałkany i do północnej Mezopotamii (między 7000–6100 r.p.n.e.) .

Wyjaśniałoby to, dlaczego kremacja nie była powszechną praktyką w najstarszych kulturach neolitycznych Bałkanów oraz później w obrębie kultury ceramiki sznurowej. W obu przypadkach ciałopalenie wiązałoby się z nieliczną społecznością oraz rozwijanym przez nią kultem solarnym.

(…)

Jak jednak wyjaśnić rozprzestrzenienie się obyczaju kremacji na obszary od Iranu po Indie? Na podstawie danych genetycznych wiadomo, że obszary te zostały podbite przez Ariów w II tysiącleciu p.n.e. Wśród nich dominowali nosiciele haplogrupy R1a-Z93 (pozostali to R2 oraz J2). Społeczność z haplogrupą R1a-Z93, według prof. P. Underhilla, wyodrębniła się ok. 3800 r.p.n.e.

(…)

https://www.bellona.pl/aktualnosci

https://ksiegarnia.bellona.pl/?c=ksiazka&bid=9476

Czytaj dalej

185 SKRiBH 902 „Stop ACT 447” – Protesty przeciw rozbójniczym roszczeniom chazarskim 11.05.2019 – artykuły z mediach głównego ścieku


Marsz Stop 447 w Warszawie. Fot. twitter.com, Tomasz Rzymkowski


https://skribh.wordpress.com/2019/05/13/903-delegacja-z-izraela-przyjezdza-do-polski-po-obiecane-pieniachy-bo-kaczynski-juz-w-2009-zapewnial-amerykanow-ze-polska-bedzie-zaspokajac-roszczenia-chazarskie-01/

https://skribh.wordpress.com/2019/05/11/901-stop-act-447-filmy-z-protestow-przeciw-rozbojniczym-roszczeniom-chazarskim-11-05-2019/


AlexWolf @AlexWolf:
talmudyczni sataniści jak zawsze łżą ile wlezie, obrzydliwe żmijowe plemię

Roman1 @Roman1:
Manifestujący słusznie odsyłali Mosbacher do domu, gdyż po co Żydom dwoje ambasadorów w jednym państwie, zaś „polskie” media zauważyły tylko, że manifestujący popierali Putina. Kiedy w Polsce będą uczciwe media?

tagore @tagore:
Bardzo dobrze, idealna sytuacja dla Rządu.

franciszekk @franciszekk:
Szanowny panie z jednym zastrzeżeniem, że zechce tą tzw. sytuację wykorzystać DLA Polaków a tym samym dla budowania SUWERENNOŚCI panstwa RP.

JeszczePolska @JeszczePolska:
Wpierw proszę uregulować opłatę, za uratowanie waszego narodu od zagłady! I rekompensatę za śmierć 350 000 Polaków w tym dzieci, za pomoc żydom! To jakieś 800 mld dolarów. Plus dług kahalny!!

ka9q @ka9q:
Ciekawe czy zostanie odwołany ambasador Izraela na pewnym etapie sporu?

https://kresy.pl/wydarzenia/polityka/times-of-israel-o-polsce-wzrost-antysemickiej-mowy-nienawisci/

„Times of Israel” o Polsce – „wzrost antysemickiej mowy nienawiści”

12 maja 2019|6 komentarzy|w Bliski Wschód, polityka, Polska, Wydarzenia |Przez Redakcja

Czołowy izraelski dziennik zrelacjonował sobotnią manifestację w Warszawie przeciwko roszczeniom amerykańskich środowisk żydowskich wobec Polski.

W sobotę Stowarzyszenie Marsz Niepodległości zorganizowało w Warszawie wielki marsz pod hasłem Stop447. Manifestacja zgromadziła prawie 20 tys. Polaków z różnych środowisk, którzy zaprotestowali w ten sposób przeciwko żądaniom środowisk amerykańskich Żydów i wspierającej je dyplomacji USA wypłaty przez Polskę wielu miliardów dolarów za mienie obywateli II RP narodowości żydowskiej, którzy nie pozostawili spadkobierców. Sobotni protest opisała w niedzielę izraelska gazeta „Times od Israel”.

„Tysiące polskich nacjonalistów przemaszerowało w sobotę pod ambasadę USA w Warszawie, protestując przeciwko naciskom USA na Polskę by rekompensowała żydowskim rodzinom mienie utracone w czasie Holokaustu” – pisze autor artykułu opublikowanego przez izraelski dziennik. Jak dodaje – „Protest miał miejsce w obliczu dramatycznego wzrostu antysemickiej mowy nienawiści w życiu publicznym Polski i wygląda na jedną z największych antyżydowskich manifestacji ostatnich czasów”. Izraelska gazeta twierdzi też, że marsz nastąpił w czasie gdy „skrajnie prawicowe grupy zyskują popularność, naciskając na konserwatywny rząd by przesunął się dalej na prawo”.

„Times of Israel” opisuje uczestników manifestacji „Stop447” jako uważających, że władze USA przedkładają „interesy Żydów” nad interesy Polaków i sprzeciwiających się amerykańskim ingerencjom, a także sugerujących by Żydzi kierowali swoje roszczenia do Niemiec. Czytaj dalej