203 Peys, Piasta, Pieścić, Pizda, Pięść, Pięć, Piędź, Pięta, Pętać i inne dowody na pierwotną oboczność Pra-Słowiańskich rdzeni 01

pść (1.1)

…..

Czy jest różnica w tym, co Pcha i Pr/sze, od tego co jest Pchane i Parte?

Mi te znaczenia robią różnicę. Niestety jak widzę, dla ofitzjalnych jęsykoznaftzów, itp, wszystko to jest jedno i to samo. A że nastąpiła zamiana znaczeń? No i co, tak to sobie odtfoszyli i już!

Nie zgadzam się z tym i tą ofitzjalną dowolnością pojęciową i znów podaję inne, logiczne rozwiązania.

Nie wiem jak Wam, ale mi np. to *peys- (to crush) kojarzy się jakoś tak z Pięścią / Pie”S’Cia”. Powiecie, że mi wszystko się z Pięścią / Pie”S’Cia” kojarzy, nawet Piasta / PiaS+Ta i Pizda / PiZ+Da… No cóż…

A umiecie zepchnąć Mię z mojego toru i toku myślenia? Może Pszyjcie i Pchajcie mocniej!? 🙂

Ja podważam ofitzjalne etymologie i fyfody, a czy ktoś spróbuje podważyć moje, hm?

Dla przypomnienia, oto podstawa do której się odnoszę już w 2 poprzednich wpisach, patrz:

https://skrbh.wordpress.com/2019/09/20/201-prosie-przec-pchac-pszenica-piasta-i-inne-dowody-na-pierwotna-obocznosc-pra-slowianskich-rdzeni-01/

https://skrbh.wordpress.com/2019/09/26/202-prosie-przec-pchac-pszenica-i-inne-dowody-na-pierwotna-obocznosc-pra-slowianskich-rdzeni-02/

https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Indo-European/peys-

*peys- to grind, to crush

Tytuł tego wpisu powinien wyglądać tak:

203 Wtórnie ubezdźwięcznione liczebniki indogermańskie i ich wysokoenergetyczne PieRwotne PRa-Słowiańskie rdzenie, PieR+WS”y, PRW, PR 12

Przy okazji te łacińskie Past CkosisconisPazt filius Chosisconisu… rozczulają i pieszczą moje zmysły. Umiecie to wymówić? 🙂

…..

https://pl.wikipedia.org/wiki/Piast

Piast Chościskowic (łac. Past CkosisconisPazt filius Chosisconisu[1], także Piast KołodziejPiast Oracz) –legendarny protoplasta dynastii Piastów; ojciec Siemowita, mąż Rzepichy. (…)

https://en.wikipedia.org/wiki/Piast_the_Wheelwright

Piast Kołodziej (Polish pronunciation: [ˈpʲiast kɔˈwɔd͡ʑɛj], Piast the Wheelwright; 740/1? – 861) was a semi-legendary figure in medieval Poland (9th century AD), the founder of the Piast dynasty that would rule the future  Kingdom of Poland.[2] (…)

Aftermath

In over 1000 years of Polish history no one else bore the name Piast.[5]

Two theories explain the etymology of the word Piast. The first gives the root as piasta („hub” in Polish), a reference to his profession. The second relates Piast to piastun („custodian” or „keeper”). This could hint at Piast’s initial position as a majordomo, or a „steward of the house”, in the court of another ruler, and the subsequent takeover of power by Piast. This would parallel the development of the early medieval Frankish  dynasties, when the Mayors of the Palace of the Merovingian kings gradually usurped political control. (…) Czytaj dalej

Reklamy

202 Prosię, Przeć, Pchać, Pszenica i inne dowody na pierwotną oboczność Pra-Słowiańskich rdzeni 02

pszenica (1.3)

…..

Pszenicą / PS”e+NiCa” zajmę się w następnym odcinku.

Słowo się rzekło, winc kobyłka stoi u płota, jak to obiecałem w poprzedni wpisie. Oto deptania, miażdżenia, mielenia, gniecenia i prasowania nielogicznych nazistowskich mondrości ciąg dalszy.

Zakłopotani obocznym Pra-Słowiańskim Prosiakiem / PRo+SiaK+ieM, Prosiaczkiem / PRo+SiaC”+KieM i Prosiątkiem / PRo+Sia”T+KieM?

To jeszcze nic, ponieważ dalej jest tylko gorzej i gorzej, patrz np. Pszenica / PS”e+NiCa, jako inne Proso / PRoSo

Dla przypomnienia skąd to się wzięło:

https://skrbh.wordpress.com/2019/09/07/199-proso-prosic-frasa-rheg-harsn-frehnana-pstry-barwy-jako-dowody-na-pierwotnosc-i-pierwszenstwo-postaci-slow-opartych-na-pra-slowianskim-rdzeniu-pr/

Przypominam jeszcze o słowie Prasa / PRaSa. Pisałem już o tym wcześniej, przy okazji Pracy i Procy, patrz:

https://skrbh.wordpress.com/2019/07/22/195-wtornie-ubezdzwiecznione-liczebniki-indogermanskie-i-ich-wysokoenergetyczne-pierwotne-pra-slowianskie-rdzenie-pierwsy-prw-pr-06/

Prosię też Prasuje np. Pirść (ziemię) i będę o tym pisał w kolejnych wpisach. To samo dotyczy się Prosa, które było Prasowane przed zjedzeniem…

Pytania za 1000 punktów:

Dlaczego Proso / PRoSo i Pszenica / PS”e+NiCa są nadal tak samo dźwięczne, jak były jakieś 5,000 – 6,000 lat temu, patrz ofitzjalne odtfoszenia pokazane poniżej, co?

A skąd niby Pra-Słowianie je sobie zapożyczyli i od kogo, skoro wygląda na to, że sobie tego nie zapożyczyli, hm?

Jak na Proso / PRoSo i Pszenicę / PS”eNiCe” mówili tzw. pierwsi rolnicy np. z Sesklo na Bałkanach, czy może jeszcze w Anatolii, ktoś wi?

Sam wiem, że to dziwne i niemożliwe, ale fakty i dane wskazują, że te pradawne słowa nie zmieniły się, ani nie ubezdźwięczniły. Skąd to wiem? Wystarczy porównać ofitzjalnie odtfoszone postacie tego tzw. PIE i postacie występujące współcześnie we wszystkich gwarach języka słowiańskiego…

Jak to wszystko ma się do rzekomych zapożyczeń od-pierwszo-rolniczych, skoro nic nie wskazuje na to, żeby i R1a i Pra-Słowianie przyszli nad Wisłę z Anatolii, jako ci pierwsi rolnicy?

Ten wpis jak sam tytuł wskazuje jest drugą częścią poprzedniego wpisu, patrz:

https://skrbh.wordpress.com/2019/09/20/201-prosie-przec-pchac-pszenica-piasta-i-inne-dowody-na-pierwotna-obocznosc-pra-slowianskich-rdzeni-01/

A tytuł jego to 40 i 4… A gófno profda, bo:

202 Wtórnie ubezdźwięcznione liczebniki indogermańskie i ich wysokoenergetyczne PieRwotne PRa-Słowiańskie rdzenie, PieR+WS”y, PRW, PR 11

W sumie to zapis tego słowa powinien być taki: Pszenica / PR”/Z”/S”e+NiCa, bo Przeć / PR”/Z”/S”eC’

To wg Mię bardzo ważny wpis, ponieważ:

  • udowadnia bezspornie na ofitzjalnych przykładach pierwszeństwo postaci Pra-Słowiańskich, wysokoenergetycznych, dźwięcznych , tzw. satem,

  • podważa, a w sumie to obala twierdzenia o zapożyczeniach od-pierwszo-rolniczych w j. Pra-Słowiańskim / ofitzjalnie tzw. PIE!!!

…..

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pszenica

Pszenica (Triticum L.) – rodzaj zbóż z rodziny wiechlinowatych. Pochodzi z południowo-zachodniej i środkowej Azji. (…) Oprócz jęczmienia jest najdawniej uprawianym zbożem. (…)

Historia uprawy

Pierwszymi dzikimi, a następnie uprawianymi gatunkami pszenic była samopsza oraz pszenica płaskurka. Udomowienie pszenicy nastąpiło około 9 tysięcy lat p.n.e. w rejonie Żyznego Półksiężyca na Bliskim Wschodzie[8]  (według jednej z hipotez, uczyniono to ze względu na produkcję piwa[9]) . W zawartości jelit  człowieka z Similaun (zm. ok. 3300 lat p.n.e.) znaleziono częściowo strawioną samopszę[10]. Z czasem pszenica zwyczajna wyparła płaskurkę i samopszę[11]. (…) Czytaj dalej

69 Vo+MiT, Wy+MioT, MioT i SoMa/HaoMa i Z/S+MieL/(c)H+MieL, MieL,… LeC’/T’, LeJ,.. czyli Pra-Słowiańskie rdzenie i tzw. rough breathing Wy+R”yG+o”Ja” i MieLa” zdechłego i śmierdzącego trupa ofitzjalnego jęsykosnaftzfa 02

…skoro ofitzjalni jęsykosnaftsy mogli tak bardzo pomylić się raz,.. to oznacza, że mogą mylić się częściej i gęściej… I dokładnie tak robili i nadal robiom,.. więc trzeba im wybić to z głów i… W+LaC’/T’ im tam trochę WieDzy… 🙂

W poprzednim wpisie wykazałem, że wedyjskie / sanskryckie słowo SoMa,  jego awestyjski / staroirański odpowiednik, czyli zkentumizowana, czyli ubezdźwięczniona postać HaoMa są tożsame z pra-słowiańskim słowem (c)H+MieL.

Wg mnie słowo to mogło dawno, dawno temu brzmieć jak Z/S+MieL, czyli Z+MieL+oNa lub Z+MieL+oNy.

Twierdzę, że źródłosłowem dla (c)H+MieLo” / Z/S+MieLo” jest M+LeC’/T’Mie+LiC’/T’ i w kolejnych częściach tego wpisu przejdę do wywodzenia źródłosłowu tych słów, a także i dokończę wywodzenie znaczenia samych SoMa / HaoMa.

Na początek przypomnę to:

https://en.wikipedia.org/wiki/Soma_(drink)

(…) Soma is a Vedic Sanskrit word that literally means „distill, extract, sprinkle”, often connected in the context of rituals.[2] (…)

To „1. distill, 2. extract, 3. sprinkle” tłumaczy się jako:

1. cedzić, odcedzić, sączyć, pędzić np. wódkę;
2. wyciąg, wyciągnąć, wydobyć, czerpać, wytłaczać, wyrwać, wybić, wypruć;
3. posypać, kropić, spryskać, obsypać, skrapiać, pokropić, zakrapiać, rozpryskiwać, oblać, prószyć, przyprószyć, przysypać, zraszać, usiać, opylić, itp.

Przypomnę jeszcze i to:

(…) Soma, and its cognate the Avestan haoma, are thought to be derived from Proto-Indo-Iranian *sauma-. The name of the Scythian tribe  Hauma-varga is related to the word, and probably connected with the ritual. The word is derived from an Indo-Iranian root *sav- (Sanskrit   sav-/su) „to press”, i.e. *sau-ma- is the drink prepared by pressing the stalks of a plant.[3] According to Mayrhofer, the root is Proto-Indo-European (*sew(h)-)[4] (…)

Zwracam uwagę, że wszystko to powyżej ma związek z zmienianiem stanu istnienia całej rośliny, tak by można było użyć albo np. jakieś małe cząstki jej, albo np. jej sok… biały jak M+LeK+o.

Przypominam, że zarówno KoNoPie jak i (c)H+MieL pochodzą z jednej rodziny botanicznej, czyli konopiowate, jak i to że obie te rośliny używa się w zmienionym stanie, także żeby otrzymać siebie w stanie zmienionej świadomości! 🙂

UWAGA! Twierdzę, że ofitzjalne tłumaczenie źródłosłowu SoMy / HaoMy, jako czegoś otrzymanego przez G+NieC+eNieWy+CiS+KaNie  jest błędne, bo chodzi tu o Mie+LeNie, lub L”aM+aNie,.. chociaż przyznaję, że słowa te są bliskoznaczne… ale to jednak nie jedno i to samo…

Przypominam, także że czynności i słowa jak CiSK+aC’/T’, R”o”C/T+aC’/T’, MioT+aC’/T’ a także i M+LeC’/T’Mie+LiC’/T’, G+NieS’C’/T’, Wy+CiS+KaC’/T’, L”aM+aC’/T’, itp… mają związek z Ka+MieN+ieM lub Ka+MieN+iaMi… i użyciem siły… i np. ML”oTa… jak np. Młot Tora, zwany Mjölnir, który podobno był zrobiony z koła młyńskiego, czy jakoś tak… Czytaj dalej